1081952
Tech

Honderden claims KPN na storing

Ruim 500 schadeclaims zijn bij KPN binnengekomen van klanten die vorige week in Frankrijk niet konden bellen, sms'en en internetten. Omdat veel mensen nog op vakantie zijn, verwacht het telecombedrijf nog meer claims.

KPN heeft vorige week de website kpn.com/storingfrankrijk geopend, waarop alle klanten van KPN, Hi, Telfort en Simyo die tussen 20 en 24 juli last hadden van de storing een schadeformulier kunnen invullen. Dit meldpunt blijft tot zeker 14 september open.

Volgens de zegsvrouw worden alle klachten door KPN individueel behandeld en krijgt iedere klager binnen 10 dagen een reactie.

KPN durft nog geen in schatting te maken van de totale kosten die de claims zullen opleveren. „Wat we tot nog toe binnen hebben gekregen varieert enorm. Sommige mensen hebben vanwege de storing ter plaatse een extra wifi-abonnement afgesloten, anderen melden ons dat ze het wel lekker rustig vonden dat de telefoon er even uit lag”, zei de woordvoerster.

Bij advocaat Herman Loonstein kwamen ook ruim 250 meldingen binnen van benadeelden of hun familie. Loonstein bond al eerder de strijd aan met KPN met onder meer een speciaal e-mailadres voor klachten over de telecomprovider en wil dat ook in dit geval doen. „KPN krijgt eenmaal de kans om met een forse schadevergoeding te komen, anders mag de rechter zich over dit nieuwe fenomeen buigen”, laat de advocaat weten.