977635
Tech

'Meer advertenties op Twitter'

Als het aan Twitter ligt krijgen gebruikers van de dienst binnenkort veel meer advertenties te zien. Volgens The Wall Street Journal heeft het bedrijf vijftien nieuwe soorten reclame klaar staan.

De eerste hiervan wordt binnenkort uitgerold. Het bedrijf stelt app-ontwikkelaars op de iPhone in staat om tussen de reguliere tweets links naar hun programma's in de App Store te plaatsen. Klikt de gebruiker hierop, dan wordt hij doorgestuurd naar de downloadwinkel. Na het downloaden van de app, wordt hij weer teruggestuurd naar de Twitter-app. Het is een vorm van adverteren dat in meerdere sociale netwerkapps gebruikt wordt, waaronder door Facebook. Spotify zou al ingehaakt hebben op de advertentiemethode.

Rond de overige nieuwe reclame-uitingen is verder nog niets bekend. Mogelijk gaat het bedrijf eindelijk ook 'reguliere' advertenties op zijn thuispagina verkopen, naast de berichtentijdlijn, maar dat is nog niet zeker.

Gebruikers zullen hoe dan ook de komende maanden flink wat meer commerciële berichten onder ogen krijgen.