Nieuws/Tech

Documenten ondertekenen in Office 365

Dankzij een overeenkomst met IT-bedrijf DocuSign kunnen gebruikers van Microsofts Office 365-suite vanuit de productiviteitsapps documenten digitaal ondertekenen.

DocuSign laat gebruikers hun digitale contracten versturen naar de personen die het moeten ondertekenen. Deze krijgen de optie om het document in kwestie helemaal online in te vullen en te ondertekenen. Hierdoor is het niet meer nodig om eerst te printen, te ondertekenen en vervolgens weer in te scannen en te versturen.

De methode wordt standaard ingebouwd in Office 365, waarbij het hele proces binnen de apps van Microsoft kan plaatsvinden. Omdat deze programma's al door veel bedrijven gebruikt worden, zal de methode iets makkelijker te integreren zijn. Voorheen moest een bedrijf namelijk ook een aparte overeenkomst met DocuSign sluiten voor het gebruik van de techniek.

Microsoft en DocuSign hebben ook beloofd elkaar te helpen met het ontwikkelen van nieuwe technieken. Wat dat precies inhoudt, wordt echter nogal vaag gehouden.