Nieuws/Vrouw
1868841438
Vrouw

Kookvideo week 3: Een romige én gezonde curry

Een romige curry met kipdij en kikkererwten. Een heerlijk gerecht waar je het lekker warm van krijgt. Voor een extra zachte kip lekker even laten pruttelen.

Recept

300 gram kipdijfilet 1 à 2 el kerrie madras specerijen 2 teentjes knoflook 1 ui 250 gram kikkererwten 250 gram sperziebonen 1 bakje (kastanje)champignons 1 klein blikje kokosmelk 220 gram zilvervliesrijst Verse kruiden ter garnering

1. Kook de zilvervliesrijst in afgepast water (1 kopje rijst = 2 kopjes met water) gedurende de aangegeven kooktijd op de verpakking.

2. Snijd de kipdijfilets in gelijke stukken. Ik gebruik graag kipdij in plaats van kipfilet voor dit gerecht omdat de kip dan lekker mals blijft. Bak de stukjes kip rondom goudbruin aan op hoog vuur in een koekenpan in een scheutje olijfolie.

3. Maak de teentjes knoflook schoon en snijd in kleine stukjes. Snipper de ui en voeg deze smaakmakers toe aan de kip. Maak de sperziebonen schoon en snijd deze in stukken, voeg toe aan de kip. Snijd de champignons in kwarten en voeg toe. Schep de kikkererwten uit het blikje. Voeg na enkele minuten de kerrie madras specerijen toe zodat de smaak kan vrijkomen.

4. Schenk de kokosmelk erbij en laat de curry met het deksel op de pan op gematigd vuur een poosje pruttelen. Serveer met de zilvervliesrijst. Lekker om te garneren met verse kruiden (bijvoorbeeld koriander, tuinkers of peterselie).

Tip: Wil je deze maaltijd vegetarisch maken? Vervang de kip dan door een gekookt ei.

Aantal personen: 3

Bereidingstijd: ca. 25 minuten