Nieuws/Vrij

Dit kost een Donkervoort D8 GTO

Donkervoort heeft de vanafprijs van de D8 GTO bepaald. Van het model levert het merk in totaal drie versies, de 400 pk sterke Premium-versie niet meegerekend. Aangezien vrijwel alle 25 exemplaren van die uitmonstering zijn vergeven, is die niet opgenomen in de prijslijst.

Donkervoort

De belangrijkste vraag: wat kost nou eigenlijk zo'n D8 GTO? Inclusief belastingen vraagt Donkervoort 140.010 euro. Voor dat bedrag krijg je de D8 GTO Standard. Voor de D8 GTO heeft Donkervoort verschillende motorinstellingen in het leven geroepen. Extra zijradiatoren in het neusgedeelte voor verbeterde olie- en waterkoeling heeft voor de Touring een meerprijs van 7.865 euro (6.500 ex BTW). Invloed op de prestaties heeft het aankruisen van die optie niet. De motoraanpassingen van de Performance bieden dat wel. Niet alleen gaat de tweezitter sneller naar de 100 km/h, ook de topsnelheid wordt hoger. Kost wel wat, namelijk 15.590 euro (12.885 euro ex BTW). Verder biedt Donkervoort nog diverse opties aan. Bijvoorbeeld voor de verbetering van het weggedrag en de aankleding van het interieur.

400 pk

Donkervoort levert dit jaar alleen de 400 pk sterke Premium-modellen uit. In 2014 start de Nederlandse sportwagenbouwer met het uitleveren van de 'reguliere types'.

 

MOTORSTANDARDTOURINGPERFORMANCETypeAUDI 2,5L R5 TFSIAUDI 2,5L R5 TFSIAUDI 2,5L R5 TFSIInhoud2480 cc2480 cc2480 ccBoring82,5 mm82,5 mm82,5 mmSlag92,8 mm92,8 mm92,8 mmMaximum Vermogen340 PK bij 5400 tpm340 PK bij 5400 tpm380 PK bij 5500 tpmMaximum Koppel450 Nm bij 2000 tpm450 Nm bij 2000 tpm475 Nm bij 1750 tpmCompressieverhouding10,0 : 110,0 : 110,0 : 1Topsnelheid255 km/u255 km/u270 km/uAcceleratie 0-100 km/u3,3 sec.3,3 sec.2,8 sec.Acceleratie 0-200 km/u10,4 sec.10,4 sec.8,6 sec.Gem. brandstofverbruik8-10 L /100 km8-10 L /100 km8-10 L /100 kmInhoud brandstoftank48 L48 L48 LType differentieelSperdifferentieelSperdifferentieelTorsen Sperdifferentieel

 

Alle gegevens zijn fabrieksgegevens