441408
Vrij

Oscar Academy niet blij met goodiebags

De sterren die bij de Oscars verschijnen gaan met een goedgevulde cadeautas naar huis, ter waarde van 200.000 dollar. Maar daar is de organisatie niet blij mee.

De Oscar Academy claimt dat het marketingbedrijf achter de tassen ten onrechte profiteert van de naam van de filmprijzen.

Oscar-uitreiker The Academy of Motion Picture Arts stopte in 2007 zelf met het uitreiken van cadeaus vanwege gesteggel met de fiscus. Marketingfirma Distinctive Assets sprong in het gat en was afgelopen tijd al uitgebreid in het nieuws omdat de genomineerde filmsterren kunnen rekenen op een tas gevuld met zaken als een bon voor een borstcorrectie, een 10-daagse reis naar Israël en onbeperkte huur van Audi's.

De Academy stapt nu naar de rechter omdat het marketingbedrijf de suggestie zou hebben gewekt dat de Academy de tassen sponsort of anderszins ondersteunt. Daarom moet het bedrijf ophouden met het gebruik van de naam. Ook wordt een forse schadevergoeding geëist.