Nieuws/Vrij

Mini dunt eigen autoshowkalender uit

MUNCHEN - Mini beperkt het aantal deelnames aan autotentoonstellingen wereldwijd. Zo doet Mini niet mee aan de autoshows in Detroit (januari) en Genève (maart). De fabrikant geeft aan dat het zich gaat toeleggen op evenementen waar het dichter in contact staat met de doelgroep van het merk.

Aanwezig

Mini zal voortaan alleen nog aanwezig zijn op autoshows in onder andere Brussel (België), Parijs (Frankrijk), Toronto (Canada), New York (Amerika), Guangzho (China), Peking (China), New Delhi (India), Sao Paulo (Brazilië) en Moskow (Rusland).

Profileren

De beslissing van de fabrikant valt al dan niet toevallig samen met de herpositionering van het merk. Mini zal zich in de toekomst nog meer als merk profileren met modellen die een grotere kopersgroep moeten aanspreken dan voorheen. Eerder introduceerde Mini al een vijfdeurs model op basis van zijn instapmodel om meer autokopers aan te trekken. Daarna volgde de tweede generatie Clubman, waarmee de fabrikant in het C-segment penetreert en de jacht opent op de Volkswagen Golf en Audi A3. De autobouwer wil groeien en op jaarbasis zijn wereldwijde afzet sterk verhogen. Het merk verkoopt nu zo'n 300.000 auto's per jaar.

Programma

Mini is bezig zijn leveringsprogramma te verjongen. Na de driedeurs voegde het merk de vijfdeurs aan het gamma toe. Daarna lanceerde het merk de Works-uitmonstering en verscheen de Clubman. Inmiddels is de nieuwe Cabrio voorgesteld. Eind volgend jaar arriveert de opvolger van de Countryman. Daarnaast wil het merk de Superleggera in productie nemen.