Nieuws/Vrij

Wow, Venucia VOW Concept is stijlvolle cross-over

Venucia, onderdeel van de joint venture Dongfeng Nissan Passenger Vehicle Company, presenteert op de autoshow van Shanghai een stijlvolle cross-over, genaamd VOW Concept.

Venucia Over Wonder

Uiteraard heeft VOW een betekenis. Het staat voor ‘Venucia Over Wonder’ wat volgens het bedrijf slaat op een doorbraak in excellentie. Maar dat terzijde. Of nee wacht, er is meer. De VOW is namelijk geïnspireerd op de Salar de Uyuni, een plateau in het Andes-gebergte in Bolivia. Maar dat had iedereen gezien, toch?

D50

Venucia is een automerk bedoeld voor de Chinese markt. Via een dealernetwerk van 100 vestigingen in 31 Chinese provincies brengt het merk sinds 2012 de D50 aan de man. De basis voor de D50 wordt gelegd door de oudere Nissan Tiida. Onder de kap hangt een 1,6 liter benzinemotor. Deze Venucia VOW kan in de toekomst mogelijk worden toegevoegd aan het leveringsprogramma.

Venus

Het merk Venucia is onderdeel van Dongfeng Nissan Passenger Vehicle Company (DFL-PV). DFL-PV is weer een joint venture tussen Dongfeng Motor Group Co en Nissan en is opgericht om nieuwe technieken en modellen te ontwikkelen voor de Chinese markt. Venucia is afgeleid van het Romeinse woord Venus. De vijf sterren in het merklogo staan voor de vijf beloftes van het merk, te weten respect, klanten, waarde creëren, het beste doen, kwaliteit nastreven en dromen zoeken (hahaha, pardon).