Nieuws/Vrij

Volvo mindert aanwezigheid op autobeurzen

Volvo zal in het vervolg de aanwezigheid op autobeurzen drastisch verminderen, zo maakt het merk vandaag bekend in het nieuwe marketingplan.

Drie autobeurzen + Volvo event

Voortaan kiezen de Zweden voor maar één autobeurs per regio. Voor Europa kiest Volvo voor de Autosalon van Genève. In de Verenigde Staten zal Volvo aanwezig zijn in Detroit. Voor China valt het oog op de beurs van Shanghai. Verder komt er jaarlijks een groots Volvo event waar het merk nieuwe producten demonstreert aan de pers.

Online verkoop uitbreiden

De Zweedse autobouwer wil de mogelijkheden om een auto's online te verkopen uitbreiden. Het merk begon in september met de online verkoop van auto’s met de XC90 First Edition. Alle 1.927 exemplaren van die special edition waren in 47 uur vergeven. Dat smaakt volgens Volvo naar meer. Het merk gaat wereldwijd daarom meer auto’s online verkopen. Het systeem zal de bestaande dealers niet vervangen, maar juist aanvullen. Want de aflevering verloopt ook via de dealers.

Dealers

Neemt niet weg dat het nieuwe marketingplan gevolgen heeft voor dealers, want zowel toekomstige als huidige Volvo-dealers moeten eenzelfde Scandinavische sfeer krijgen. Zo wordt wereldwijd hetzelfde imago gecreëerd. Het personeel van Europese dealers krijgen voortaan kleding van de Zweedse mode-ontwerper Oscar Jacobsson.