Nieuws/Vrij

Lichte opfrisbeurt voor Spaanse Audi

Exact drie jaar na de marktintroductie ondergaat de Audi Q3 een lichte facelift. De fabrikant neemt de crossover vooral op motorisch vlak onder handen.

Audi meldt vol trots dat het de co2-uitstoot van de beschikbare motoren in de Q3 heeft weten terug te dringen. In het gunstigste geval gaat het om een 17% lagere uitstoot. In dit specifieke geval past Audi cilinderuitschakeling op de 1.4-viercilinder turbomotor toe. Het motorengamma kent overigens nog een nieuwe motorversie. Audi noemt tussen neus en lippen door een 120 pk sterke 1.4-motor, maar verzuimt aan te geven of het een benzine- of dieselmotor betreft. Het motorenaanbod bestaat in ieder geval voortaan uit drie benzine- en drie dieselmotoren, zolang we de RS Q3 als een apart model zien. Daarbij beschikt de 2.0 TFSI-benzine over 10 pk meer en levert voortaan 220 pk.

Comfort

Op technisch vlak spreekt Audi van verbeteringen aan het onderstel dat de handling ten goede komt. Ook het comfort staat volgens de autobouwer op een hoger niveau.

Lichtpijl

Audi verpakt de kleine verbeteringen in een eveneens gering aangepaste carrosserie. Het gaat om kleine details als een aangescherpte grille, andere lichtunits en bumpers. Op de optielijst staan nu lichtunits met led-techniek, waarbij het knipperlicht nu een looplicht-functie heeft.

De door Seat in Spanje gebouwde Q3 gaat in februari in de handel.