Nieuws/Vrij

Verrassing van Volvo in Los Angeles

Volvo neemt naar eigen zeggen een verrassing mee naar de autoshow van Los Angeles en de autoshow van Guangzhou in China die beide in november plaatsvinden. Dat heeft Volvo's marketingbaas Alain Visser gezegd. Wat het is, wil hij niet kwijt.

Toename

Volvo verkocht in de eerste tien maanden van dit jaar 379.880 auto's: een toename van 9,5 procent. Die trend moet zich de laatste maanden en ook in 2015 voortzetten. Uiteindelijke doel van Volvo is om rond 2020 op jaarbasis 800.000 auto’s te verkopen. De nieuwe XC90 gaat volgens de 63-jarige Volvo CEO Håkan Samuelsson een belangrijke rol spelen in het verhogen van de verkoopcijfers.

Groeien

“We willen in Europa, China en in de Verenigde Staten groeien”, zegt de topman. “In Europa willen we niet alleen meer auto’s verkopen, maar ook ons marktaandeel vergroten.” Ook in China wist Volvo de verkoop te verhogen met 36 procent. De Verenigde Staten is nu nog een zorgenkind, want de verkopen zijn de eerste negen maanden van 2014 met 11 procent afgenomen. “We zullen daar door de komst van de XC90 volgend jaar groeien.”

Volvo verwacht in 2015 wereldwijd 50.000 stuks van de XC90 te verkopen.