Nieuws/Vrij

Sportievere broer Honda Vezel: de XR-V

Een nieuwe compacte cross-over van Honda: de XR-V. Feitelijk is het niet meer dan een sportiever aangeklede broer van de Vezel, bedoeld voor de Chinese markt.

Doorlopend achterlicht

Honda presenteert de XR-V tijdens de zeventiende editie van de Chengdu Motor Show. Ten opzichte van de Vezel, die in Europa vanaf 2015 naar alle waarschijnlijkheid aangeboden wordt als HR-V, is de XR-V sportief aangekleed. Hoewel het front niet veel afwijkt van de normale Vezel, is met name de achterzijde behoorlijk anders. Vooral het doorlopende achterlicht valt op.

Viercilinders

De XR-V is 4.275 mm lang, 1.770 mm breed en 1.605 mm hoog. De wielbasis bedraagt 2.610 mm. De XR-V neemt het motorenpalet van de Vezel over. De auto krijgt daardoor een 1,5 liter en 1,8 liter viercilinder benzinemotor in combinatie met een stop-startsysteem.

Joint venture

De auto wordt gebouwd door Dongfeng Honda Automobile: een joint venture tussen Dongfeng Motor Corporation en Honda. Deze joint venture zal in de toekomst meerdere modellen presenteren die alleen voor de Chinese markt zijn ontwikkeld.