Nieuws/Vrij
966009
Vrij

Minder Ferrari’s afgeleverd, wel meer winst

Ferrari leverde in het eerste kwartaal van 2014 minder auto’s af aan klanten. Desondanks wist de Italiaanse sportwagenbouwer wel meer winst te boeken.

Het merk met het steigerende paardje behaalde een omzet van 620 miljoen euro. Ten opzichte van het eerste kwartaal van 2013 liefst 12,5 procent meer. De winst bedroeg 57 miljoen euro (+5 procent).

100 auto's minder

Het aantal afleveringen nam met 6 procent af naar een aantal van 1.699 units (100 minder), ook al zat de verkoop in de Verenigde Staten (+8 procent) en het Verenigd Koninkrijk (+ 3 procent) in de lift. Ferrari wist vooral in Japan meer kopers te vinden. Het merk verkocht er 128 auto's en dat zijn er 57 meer dan in het eerste kwartaal van 2013.

Ferrari stelt zich ten doel om per jaar niet meer dan 7.000 auto’s te produceren om de exclusiviteit te behouden.