995923
Vrij

Ford Nederland bedankt voor B-Max LPG

Ford Nederland voegt de B-Max met een af-fabriek gemonteerde LPG-installatie niet aan zijn programma toe. Volgens de importeur is de versie commercieel niet aantrekkelijk.

Commercieel moeilijk verhaal

"De B-Max LPG is gebaseerd op de 1.4-benzinemotor en die stoot meer CO2 uit dan de 1.0 Ecoboost-motor, waarop wij ons in Nederland richten", aldus de woordvoerder van de importeur. Het is dus een commercieel moeilijk verhaal. De 1.0 EcoBoost-versie levert betere prestaties dan de LPG-versie en kent ook minder BPM, wat het prijskaartje aantrekkelijker maakt ten opzichte van de driecilinder.

De B-Max LPG, die in Duitsland wel wordt aangeboden, beschikt over een 1,4 liter viercilinder met 86 pk. Hij nuttigt zijn branstof uit een 33,6 liter grote gastank. Mocht die onverhoopt leeg zijn, dan kan de bestuurder terugvallen op een benzinetank van 48 liter. Zodoende is de versie in staat om meer dan 1.000 km af te leggen.