Vrouw/In het nieuws
1014261386
In het nieuws

Lijstje

Zo bereid je je kind voor op de zomertijd

’Mama, ik kan niet slapen...’ Wees dit voor en lees onze tips!

’Mama, ik kan niet slapen...’ Wees dit voor en lees onze tips!

Dit weekend gaat de klok een uurtje vooruit. Heerlijk om ’s avonds wat langer te genieten van het licht. Maar dat doet je kind waarschijnlijk ook, want kinderen zijn door de zomertijd helemaal van de leg. Hoe kun je je kleintje een beetje voorbereiden? VROUW geeft tips!

’Mama, ik kan niet slapen...’ Wees dit voor en lees onze tips!

’Mama, ik kan niet slapen...’ Wees dit voor en lees onze tips!

Bedtijd

Begin vandaag al met het verschuiven van de bedtijd. Gaat je kind bijvoorbeeld om 20.00 uur naar bed? Laat hem dan vanavond 10 minuten of een kwartiertje eerder gaan. Zo gaat het zaterdag op zondag waarschijnlijk een stuk gemakkelijker, omdat het lichaam gewend is aan de naderende zomertijd.

Zonlicht

Zodra je kind wakker wordt, gooi je meteen de gordijnen open of doe je een lampje aan, hoewel zonlicht beter is. Dit is een manier om de biologische klok van je kind wat sneller te herprogrammeren. Laat ze in het weekend ook in de ochtend buiten spelen. Ga lopend of op de fiets naar school in plaats van met de auto. Door ze eerder op de dag actief te laten zijn, zijn ze ’s avonds eerder moe.

Routine

Houd de dagroutine normaal als de zomertijd is ingegaan: dus houd op dezelfde tijdstippen eten, tussendoortjes, dutjes aan.

Nacht

Zorg dat het ’s avonds goed donker is in de slaapkamer van je kind. Doe de gordijnen vroeg dicht en een schemerlampje aan.

Moeite met slapen

Heeft je kleine echt moeite met het in slaap vallen? Hier dan nog een paar tips:

  • Doe niet te druk vlak voor het slapengaan.
  • Geef niet te veel suiker voor het slapen gaan. Houd dus rekening met wat je als toetje geeft.

Maak jij iets bijzonders mee en wil je dat met ons delen?

Stuur dan een berichtje.

POPULAIRE VIDEO'S