Nieuws/Vrouw
1136676
Vrouw

Mede mogelijk gemaakt door Weight Watchers

Weight Watchers kookschool: Lasagne kip-broccoli

Maak stap voor stap een heerlijke lasagne met kip en broccoli voor 12 ProPoints waarden per portie.

Porties: 4ProPoints® waarden per portie: 12Voorbereidingstijd: 10 minutenBereidingstijd: 45 minuten 

Ingrediënten

1 ui850 g kipfilet800 g broccolinootmuskaatzout en peper8 lasagnevellen200 ml magere melk4 koffielepels maïzena120 g geraspte 30+ kaas

Instructies

Vooraf: Verwarm de oven

1 Pel de ui en snijd in stukjes. Snijd de kipfilet in dunne repen.

 

 

2 Stoom de broccoli 5 minuten.

3 Fruit de ui en de kipfilet op een bakvel.

4 Laat mooi goudgeel worden en voeg de broccoli, nootmuskaat, peper en zout toe.

 

 

5 Bereid de bechamelsaus. Verwarm de melk in een steelpan. Neem een kopje lauwe melk om met de maïzena te mengen.

6 Schenk de aangelengde maïzena bij de warme melk. Roer net zolang totdat de saus indikt en zet apart.

7 Bedek de bodem van een rechthoekige ovenschaal met lasagnebladen.

 

 

8 Vul de ovenschaal in laagjes met de kipbereiding, de saus, wat geraspte kaas en lasagnebladen. Herhaal dit en eindig met een laagje geraspte kaas.

9 Zet 45 minuten in de oven. Laat 5 minuten afkoelen voor het opdienen.

 

 

Tip: Als de geraspte kaas nog niet mooi gebruind is, zet de oven dan nog een paar minuten op de grillstand.

Variatie: Vervang de kipfilet door kalkoenfilet.

Dit recept komt uit het kookboek Stap voor stap gezond koken van Weight Watchers

 

Lees ook:

5 favoriete, slanke snacks

Koken met het ProPoints® plan