Nieuws/Vrouw
1284871409
Vrouw

Enith is nog steeds in Nederland 'Bedankt voor uw geduld'

Dat de stroomstoring op Schiphol allang verleden tijd is, wil nog niet zeggen dat de nasleep dat ook is. VROUW-redactrice Enith Oostlander zag gisteren op Teletekst voorbij komen dat haar vlucht naar Nice geannuleerd was, maar tastte daarna in het duister over wanneer zij wél zou vliegen. En ook vandaag is haar woede over de communicatie betreffende haar reis nog niet gezakt.

"We hebben gisteren de hele ochtend lopen bellen met de luchtvaartmaatschappij", vertelt Enith. "Als je leest dat je vlucht geannuleerd is, ga je natuurlijk eerst zoeken op de website. Daar stond niks. Op Facebook konden wij ook niks vinden of plaatsen: die functie was uitgezet. De lijnen waren gesloten, we konden nergens terecht met onze vragen. Dát is wat ik zó frustrerend vind aan de situatie."

Gewoon met de auto

"Ik kreeg een paar keer de vraag waarom we niet gewoon met de auto gingen. Dat ik voor een vlucht heb gekozen, heeft een hele specifieke reden: ik heb auto-angst. In het verleden heb ik een heel ernstig auto-ongeluk gehad, dus ik zit liever niet te lang in een auto. Iemand met drugs in zijn achterbak is destijds in zijn vlucht voor de politie met 100 km per uur in de bebouwde kom op mij ingereden. Behalve veel schade, heb ik daardoor ook een trauma opgelopen. Ik heb geluk gehad dat ik uit mijn auto kon stappen, die total loss was.

Hoewel ik ook niet van vliegen houd, verkies ik een korte vlucht daarom toch boven een rit van 1.200 km in de auto. Hiermee wil ik aangeven dat er altijd een verhaal achter een keuze zit. En als we dan wellicht toch met de auto zouden gaan, wat mijn man als eerste opperde, wat gebeurde er dan met onze vier tickets?

Bedankt voor uw geduld

Ik heb nog nooit een geannuleerde vlucht gehad. En had géén idee wat ik moest doen. Ik kreeg daar ook nergens informatie over. Via Facebook Messenger kreeg ik alleen het bericht dat het erg druk was en een: ‘bedankt voor uw geduld’. ‘Nou, ik zit nog steeds in Nederland in de motregen, dus mijn geduld raakt wel een beetje op’, dacht ik bij mezelf.

In de middag kregen we, nadat we de telefoon ruim anderhalf uur lang in de wacht hadden laten staan, dan eindelijk iemand te pakken die ons kon helpen. Geen sorry, geen excuses, ik kreeg een optie voor een omboeking naar een vlucht waarmee ik er in totaal acht (!) uur over zou doen om in Nice te komen, met een tussenstop in Zürich… Acht uur voor een vlucht waar je normaal nog geen twee uur over zou doen?

Opschieten

Terwijl wij aan het overleggen waren en naar andere opties vroegen, werd mij gevraagd ’of ik even wilde opschieten, dan kon ze ook nog andere mensen helpen’, aldus de mevrouw van de klantenservice…

Uiteindelijk kozen we voor een vlucht de dag erop, morgenochtend dus. Om 09.30 uur gaat het vliegtuig als het goed is de lucht in. Maar wat er gebeurt met alle extra kosten die we hebben gemaakt? Autoverhuur die twee dagen verschoven moest worden, het dierenasiel waar onze dieren zaterdagavond al heen gebracht waren en die wij twee dagen langer moeten bekostigen, het hotel waar we twee nachten mee hebben moeten schuiven, wat ook niet kosteloos meer kon… Ik heb nog steeds 0,0 informatie over waar ik daarvoor terecht kan.

Dat fijne gevoel dat ik normaal heb als ik op vakantie ga is wel verpest. Mijn man is bloedchagrijnig. Hopelijk zakt dat gevoel als we straks in de Franse zon een boekje liggen te lezen. Maar voor nu ben ik vooral blij als ik eindelijk de lucht in ga."

JIJ op VROUW.nl

Ben jij ook gedupeerd dankzij de stroomstoring op Schiphol of heb jij een ander vakantieverhaal dat je graag kwijt wil op VROUW? Deel het dan met ons.

Dat kan hier.

Maak jij iets bijzonders mee en wil je dat met ons delen?

Stuur dan een berichtje.