Nieuws/Vrouw
1936288696
Vrouw

Tips voor week 8 SLIM volhouden

De eerste week van fase III zit er op. In deze fase draait alles om volhouden en van je nieuwe lifestyle een gewoonte maken. Lukt dat een beetje? Aan de mooie reacties die wij van jullie kregen te zien wel. Dr. Leonard Hofstra geeft je tips voor week acht!

Bij 5% gewichtsverlies is er al een aanzienlijk voordeel te behalen voor je gezondheid. De eerste kilo’s die je kwijtraakt zorgen voor afname van het risico op diabetes type 2 en hartrisico (lees hier meer). Met de SLIM methode is dit gelukkig snel te realiseren en daar word ik in ieder geval heel blij van.

Ook de stellen die we tijdens deze challenge volgen zijn goed op weg om de belofte ’12 kilo in 12 weken’ te gaan halen.

De SLIMme lifestyle tips voor week 8:

Als je de afgelopen 7 weken de SLIM methode hebt gevolgd weet je inmiddels wel hoe het werkt. Fase III is bedoeld om alles wat je geleerd hebt in fase I en II om te zetten in een lifestyle die je vast kunt houden. Eerst is dat een bewust proces. Ga nog eens alle facetten van de SLIM methode na. Beweeg ik wel voldoende? Slaap ik wel genoeg? Wat eet ik op een dag? Drink ik voldoende water? Hoe ga ik om met stress?

Als je weet dat je op de goede weg bent is het zaak om dit gedrag vast te houden en er een gewoonte van te maken. Gewoontes zijn een onbewust proces en vergen nauwelijks aandacht. Daarom kun je autorijden en praten tegelijk. Een slechte gewoonte kun je het beste aanpassen door er een nieuwe goede en gezonde gewoonte voor in de plaats te zetten. Met SLIM ben je op de goede weg ;-)

SLIMme recepten

Lekker eten blijft belangrijk om de SLIMme lifestyle goed vol te kunnen houden. Daarom hierbij weer een aantal SLIMme recepten.

SLIMme brownies

Stap 1: Smelt 60 gr. boter en 150 gr. pure chocolade (70% cacao of meer) in een pannetje.

Stap 2: Ontpit 10 medjooldadels en maal ze samen met 350 gr. gare kikkererwten fijn in een keukenmachine.

Stap 3: Mix twee eieren, twee theelepels wijnsteenbakpoeder een snufje zout en de gesmolten boter met chocolade door het dadel- en kikkererwtenmengsel tot je een glad deeg hebt. Voeg een handje gehakte noten toe.

Stap 4: Doe het deeg in een ingevette bakvorm van ongeveer 20 x 30 cm. Bak een half uurtje in de oven op 180 graden.

Stap 5: Afmaken met wat kokosrasp ter versiering.

SLIMme groenteschotel met vis

Stap 1: Kook zoete aardappelen, wortel en bloemkool tot het beetgaar is

Stap 2: Leg de groenten in een ingevette ovenschaal

Stap 3: Pel wat knoflook en snipper een ui. Meng dit met wat olijfolie, balsamicoazijn, peper en zout en besprenkel de groenten met dit mengsel

Stap 4: Zet dit alles op 200 graden ongeveer 30 minuten in de oven

Stap 5: Bak een stukje zalm of witvis om bij de groenteschotel te serveren

SLIMme biefstukreepjes met broccoli

Stap 1: marineer de biefstukreepjes ongeveer 60 minuten in een kom met 3 eetlepels sojasaus, 1 teentje fijngesneden knoflook, 1 eetlepel verse fijngehakte gember, 1 eetlepel sesamolie en het sap van een limoen

Stap 2: blancheer of stoom de broccoliroosjes gedurende 2 minuten. Giet het goed af en laat even staan

Stap 3: Verwarm een eetlepel olie in een wok en laat goed heet worden

Stap 4: Bak dan de biefstukreepjes al omscheppend tot het goudbruin is en voeg daarna de broccoliroosjes toe

Stap 5: Wok alles even een paar minuutjes zodat het gerecht goed warm is en serveer direct.

Maak jij iets bijzonders mee en wil je dat met ons delen?

Stuur dan een berichtje.