Nieuws/Vrouw
455589
Vrouw

Lentegroenten | Deel 1

De lekkerste en gezondste lentegroenten

GEEN - Elke maand van het jaar heeft zijn eigen smakelijke groenten. De frisse, felle kleuren van lentegroenten zien er prachtig uit in de keuken en zijn ook nog eens gezond! Maak kennis met deze vier heerlijk krokante lentegroenten. Uiteraard met lekkere recepten.

Lente-ui

Deze knapperige groene stengel heeft een zachte en frisse smaak. Wanneer je de lente-ui in ringetjes snijdt, is die heerlijk door een frisse lentesalade. Ook leent de lente-ui zich uitstekend voor wokgerechten. De lente-ui is rijk aan mineralen, zoals kalium en magnesium en heeft hierdoor een gunstig effect op botten, spieren en tanden. Lente-ui toevoegen aan je gerechten is simpel en lekker!

Lees hier alles over de gezonde werking van lente-ui.

Asperges

Gezond, lekker en goed voor de lijn. Asperges bulken van de vitamines en is ook nog eens goed voor de lijn. Er is namelijk vrijwel geen voedingsmiddel dat zo weinig calorieën bevat. Ter vergelijking: om evenveel calorieën binnen te krijgen als een kleine reep chocolade moet je een halve kilo asperges eten. En wij kunnen wel zeggen: dat zijn veel asperges!

Lees hier alles over de gezonde werking van asperges

---Meer lezen over groente? Bekijk hier de 21 meest gezonde groentes!---

Spinazie

Wil je net zo sterk worden als Popeye? Geen probleem! Nu de lente (bijna) is aangebroken en er weer Hollandse spinazie te koop is, kun je volop inslaan. Spinazie is ook nog eens erg gezond! Het bevat meer voedingsstoffen dan iedere andere groente. Deze groente is ontzettend veelzijdig en kan zowel rauw in salades, als gestoomd of geroerbakt worden. Deze krachtige groene bladeren verdienen regelmatig een plaatsje op het menu.

Lees hier alles over de gezonde werking van spinazie

Radijs

Op zoek naar wat extra pit? Dit mooie felrode knolletje met een pittige, scherpe smaak is een echte gezondheidstopper. Radijs is een bron van vitamine C. Ook verminderen ze een opgeblazen gevoel en hebben ze een ontgiftende werking. Je kunt radijs op veel verschillende manieren gebruiken, bijvoorbeeld in een verse salade of toevoegen aan soepen en warme gerechten. Tip: radijs is heerlijk als borrelhapje of gezond tussendoortje!

Wil je meer weten over gezond eten? Bekijk ons volledige dossier dan hier!