Nieuws/Vrouw
456181
Vrouw

TIPS

Hier val je van af!

Gezocht: de heilige graal op afvalgebied. Maar maken we het onszelf niet onnodig moeilijk? Ja! Het is namelijk heel goed mogelijk om met enkele kleine aanpassingen kilo's kwijt te raken, zoals het (vaker) eten van onderstaande producten!

 

Komkommer

Een komkommer bevat onder andere vezels, vitamine A en C. Uitstekend om als snack tussendoor te eten. 

 

 

Kaneel

Wanneer je een kwart theelepel kaneel verwerkt in je dagelijkse maaltijd, dab heb je daarna veel minder snel honger. Kaneel zorgt ervoor dat je insuline niet gelijk omhoog schiet na het eten. Hierdoor heb je minder snel trek. 

 

 

Grapefruit

Een halve grapefruit (uitpersen mag ook) voor het eten verorberen, doet wonderen. De fytochemicaliën die in een grapefruit zitten, houden het insulineniveau stabiel. Hierdoor vermindert de eetlust.

 

 

Groentesoep

Een heldere groentesoep, dus niet gebonden, staat bekend om het lage aantal calorieën dat het bevat. Ook vult het goed. Handig om erge honger snel mee te stillen.

 

 

Appels en (kwee)peren

Appels en (kwee)peren zitten vol met vezels. Ze helpen om je suikergehalte en cholesterol te verlagen. Ook bevatten ze pectine, niet oplosbare vezels. Het maakt dat je je verzadigd voelt tussen de maaltijden door.

 

Eieren

Het witte gedeelte van een ei bestaat volledig uit eiwitten: dit helpt bij het verzadigingsgevoel. Ontbijten met een gepocheerd eitje met wat vetvrije kaas op twee dunne sneetjes bruine boterhammen helpt je de dag door!

 

 

Olijfolie

Extra vierge olijfolie bevat omega-6-vetzuren. En dat helpt bij het verbranden van calorieën. Gebruik daarom een hele eetlepel olijfolie per dag.

 

Pure chocolade

Pure chocolade bevat weinig vet en calorieën. Het is een antioxidant dat helpt om je behoefte naar zoetigheid te sussen. Een stukje is vaak al voldoende.

 

 

Peulvruchten

Peulvruchten hebben de mooie eigenschap dat ze eetlust verminderen. Peulvruchten zoals linzen, (bruine) bonen, kikkererwten en peultjes hebben plantaardige eiwitten in zich. Die voorzien het lichaam van vezels en dat is op z'n beurt weer goed nieuws voor je darmen.

 

 

Rode peppers

Waarschijnlijk wil je er niet aan denken, maar wie regelmatig hete rode peppers eet, zal merken dat haar/zijn trek in eten minder wordt. Uit onderzoek blijkt dat mensen die bij het ontbijt een heet peppertje tot zich nemen, tijdens de lunch veel minder eten.

---Wil je je eetpatroon onder de loep nemen? Doe dan mee met de VROUW Eet-maar-normaal-challenge!---