Nieuws/Vrouw
535553679
Vrouw

Geen idee welke sport bij jou past? Misschien biedt dit lijstje uitkomst!

Wil jij een fysieke uitdaging aangaan, maar weet je domweg niet welke sport bij jou past? Met deze (stoere) sporten haal je het beste uit jezelf!

1. Piloxing

Piloxing is een vorm van sport die pilates, boksen en dansen combineert. Pilates is goed voor je flexibiliteit en spierbouw. Tegelijkertijd zal het element boksen je snelheid en behendigheid verbeteren. En tot slot dansen: tussen de pilates- en boksoefeningen worden er extra danspassen toegevoegd, want het moet natuurlijk wel een beetje swingen!

Piloxing is een intensieve workout waarbij je in een hoog tempo wisselt tussen allerlei verschillende oefeningen. Je werkt hiermee aan spieropbouw en een beter uithoudingsvermogen. Tijdens een Piloxing workout verbrand je maar liefst 800 tot 1000 calorieën. Top toch!

2. Power yoga

Van een afstandje lijkt yoga misschien sloom en zweverig, maar niets is minder waar! Yoga versterkt je lichaam niet alleen mentaal, maar ook fysiek. Zo zijn er intensievere vormen van yoga waarbij je jezelf fysiek uitdaagt. Power Yoga is er daar één van.

Door de mix van oefeningen worden je spieren op verschillende manieren gebruikt, waardoor je spieren worden geprikkeld om sterker en flexibeler te worden. Omdat je met Power Yoga je lichaam steeds verrast met nieuwe oefeningen en posities, blijft je lichaam zich voortdurend ontwikkelen en versterken.

3. CrossFit

Met CrossFit train je elk lichaamsdeel en word je gestimuleerd om je grenzen te verleggen. Een CrossFit-training duurt normaal niet langer dan één uur, maar wees niet bang dat dit te weinig is. Je traint namelijk cardio en kracht tegelijkertijd en haalt het uiterste uit je lichaam. Geen enkele training is hetzelfde, waardoor er iedere keer weer een nieuwe uitdaging voor je klaarstaat.

4. Klimmen

Ben je een avontuurlijk type die niet continue in de gym wil staan? Dan is klimmen misschien wel iets voor jou. Met deze sport train je je hele lichaam, omdat je elke spier in je lichaam gebruikt. Naast dat je aan je conditie en kracht werkt, kan klimmen ook zorgen voor een betere flexibiliteit. Verder train je ook je probleemoplossend vermogen: hoe kom ik nog verder naar boven, en welke stap neem ik hierna?

5. Fietsen

Hoewel het over het algemeen wordt gezien als een echte 'mannensport', is wielrennen echt een sport die je lichaam uitdaagt. Het is een fantastische workout waarmee je veel calorieën verbrandt en nieuwe spiergroepen opbouwt en versterkt. Je kunt even een frisse neus halen en genieten van de omgeving. En je krijgt er ook nog eens een prachtige set billen voor terug!

Met dank aan eatrunlove.nl, Women's Health, Elle.be en sport-informatie.nl.

Maak jij iets bijzonders mee en wil je dat met ons delen?

Stuur dan een berichtje.