935603
Vrouw

Gezonde lasagne van witlof

Het dieet wat ik volg is meer een levensstijl dan een dieet. Het heet Grip op Koolhydraten, afgekort GOKken.

Ingrediënten:

Voor 2 personen:

300 gr rundergehakt

250 gr champignons in plakjes

200 gr witlof gekookt en uitgelekt (zelf blancheer ik de witlof maar 1 minuutje, vind ik lekkerder)

100 gr geraspte kaas

Een lekkere pastasaus.

Bereidingswijze:

Het dieet wat ik volg is meer een levensstijl dan een dieet. Het heet Grip op Koolhydraten, afgekort GOKken. Er is 1 boek met richtlijnen en 2 kookboeken geschreven door diëtiste Yvonne Lemmers en hobbykok Thea Bremers. www.gripopkoolhydraten.nl

In grote lijnen eet je koolhydraatarm, (vergelijkbaar met dr.Frank e.d.) met grote uitzondering dat er af en toe een uurtje wel (beperkt) koolhydraten en fruit worden gegeten. Dus als ik een feestje heb houd ik me overdag streng aan het koolhydraatarme en heb ik op het feestje mijn uurtje (wat af en toe ietsje langer duurt) en kan dan "gewoon meedoen".

E-nummer E621 is uit den boze en ook zoetstof aspartaam en daarmee alle lightproducten. Er wordt wel veel gebruik gemaakt van verse producten en roomboter. Ik leef nu al een paar maanden zo en ben al 14 kilo kwijt. Groet, Rolien Kamerman.

Bak het gehakt rul en giet overtollig vet af. Bak de champignons mee. Voeg de pastasaus toe en verwarm dit. Schep de helft van het mengsel in een ingevet ovenschaaltje. Leg er de helft van de witlof op. Bestrooi dit met de helft van de geraspte kaas. Herhaal de laatste 3 stappen nog een keer. bak het 20 minuten in een op 180 graden voorverwarmde oven.

Meer recepten op www.etenengenieten.nl