Nieuws/Wat U Zegt
1022098
Wat U Zegt

Neem klanten eens serieus, Rabobank!

Voelt u zich ook in de maling genomen door uw bank? Henri Lansink roept de nieuwe reputatiemanager van de Rabobank, Pim Mol, op vooral te werken aan het serieus nemen van de klanten. Bent u het met hem eens? We horen graag uw mening.

Henri Lansink, Pijnacker

Pim Mol mag het imago en de reputatie van de Rabobank gaan oppoetsen. Dat is fijn. Ik heb een tip: neem eindelijk je klanten weer eens serieus, beste Rabobank. En dan heb ik het niet alleen over jullie ‘grote’  klanten in het midden- en kleinbedrijf. Die nemen jullie waarschijnlijk wel serieus. Ook al zijn er regelmatig behoorlijke blunders gemaakt bij de beoordeling van hun kredietwaardigheid. Ik heb het hier vooral over de klanten die nu eenmaal een betaalrekening nodig hebben en af en toe wat geld opzij zetten voor grote aankopen. Jullie weten die klanten al jaren te vernederen met de boodschap dat ze niet belangrijk zijn. Bijvoorbeeld door een belachelijk lage rente te geven op gewone spaarrekeningen. Onlangs was er weer zo’n boodschap, dit keer voor de houders van een ledencertificaat . Nu die achtergestelde leningen echt de markt op gaan, kan er ineens zo’n 1,5% meer rente bij. Tja.