Nieuws/Wat U Zegt
1045275
Wat U Zegt

Winkeliers niet meer gedienstig

Mischa Reuser vindt het triest dat winkeliers het zo moeilijk hebben maar is tevens van mening dat ze het ook wel een beetje aan zichzelf te danken hebben. Klantvriendelijkheid is vaak ver te zoeken. Logisch dat steeds meer mensen online gaan kopen. Deelt u deze mening?

Mischa Reuser, Berkel-Enschot

Het daadwerkelijk winkelen in de stad wordt er de laatste tijd niet leuker op gemaakt. Ik kocht voor € 39.95 een badjas bij de Hema. Bij de kassa werd mij doodleuk verteld “Sorry mijnheer, ik kan er geen tasje meer omheen doen, dat is een veranderde bedrijfspolicy”. Er waren ook geen andere tasjes bij de kassa voorhanden.

Ik moest de stad dus door met een badjas onder mijn armen, nam dus geen tijd meer om andere winkels te bezoeken want ik wilde zo snel mogelijk van dat ding af. Dat zorgt er dus ook voor dat andere, meestal kleinere ondernemers, de dupe zijn van het beleid van de grote ketens. Tel daarbij op het vermogen dat je moet betalen aan parkeergeld om winkels te mogen bezoeken….ik snap dat mensen voortaan alles online kopen. Winkelen/geld uitgeven hoort iets leuks te zijn, waar is de gedienstigheid van de winkelier en kunde van het personeel gebleven, die je het gevoel geven dat je als klant ook echt gewaardeerd wordt? Ze zullen er nog best zijn, die ondernemers, maar in een hoop winkels krijg je echt niet het gevoel dat je als klant nog belangrijk bent.

Meediscussiëren over dit en andere onderwerpen doe je op www.wuz.nl.