Nieuws/Wat U Zegt
1129330
Wat U Zegt

WUZmail: Klantvriendelijkheid

Terecht dat consumenten klantvriendelijkheid verwachten in winkels en supermarkten maar laten we het ook eens bekijken van de kant van het personeel. Dan kan alleen maar geconcludeerd worden dat het ook regematig ontbreekt aan fatsoenlijk gedrag van de klant. Dat vindt H. Nieuwenburg. Bent u het hier mee eens? Geef uw mening.

H. Nieuwenburg.

In De Telegraaf van maandag 3 maart stond een artikel over klantvriendelijkheid. Maar laten we het eens bekijken vanuit het perspectief van het personeel. Ik werk zelf in een bedrijf waar klanten uitvallen als je een artikel niet op voorraad hebt, tot schelden met de nodige ziektes aan toe. Hun kinderen lopen door het bedrijf te rennen en te gillen.

Waar wat te eten wordt aangeboden, worden de restanten tussen de vakken gedonderd,  snoeppapiertje op de grond, lege koffiebekertjes tussen de vakken.

Uitgekauwde kauwgom ergens tegen aangeplakt, verpakkingen worden opengetrokken.

Als ze met een vraag komen over een product en hun telefoon gaat over, laten ze je gewoon staan en beginnen hun gesprek terwijl jij staat te wachten om het antwoord te geven. Klanten die wat vragen wat je zelf even moet opzoeken zijn ineens verdwenen zodat je ze door de hele zaak moet zoeken om antwoord te geven.

We pakken een artikel uit het vak besluiten het niet te kopen en gooien het gewoon ergens neer, ongeacht of het vlees, vis of iets anders is. Melk in de diepvries, wat maakt het uit, als we het maar kwijt zijn.

 Zo ziet u dat ook heel veel personeel hun ergenissen over de klanten hebben .

Mede door de werkdruk die in veel bedrijven steeds hoger ligt, is iritatie van zowel klanten als personeel eigenlijk logisch en niet te voorkomen.

Maar laten we eerlijk zijn: een klant kan pas koninklijk behandeld worden als hij zich ook zo gedraagt.

Meediscussiëren over dit en andere onderwerpen doet u op www.wuz.nl