Nieuws/Wat U Zegt
1204791
Wat U Zegt

'Vliegmaatschappijen lappen wet aan hun laars'

Daar sta je dan op een vreemde luchthaven. Vlucht uren vertraagd. Niemand helpt. Herkenbaar? Veel mensen realiseren zich doorgaans niet dat ze recht hebben op schadevergoeding én op voldoende zorg van de luchtvaartmaatschappij, als het met hun vlucht fout gaat. Wat zijn uw ervaringen? Reageer.

"Wat onze plichten zijn, als luchtreizigers, dat weten we intussen wel. We moeten ruim op tijd, soms úren tevoren al, op het vliegveld klaar staan. Afmetingen en gewicht van de bagage, het is allemaal precies voorgeschreven door de luchtbaronnen. En o wee als de naam op het ticket een foutje bevat. Maar als het vliegtuig nou te laat is? Of niet komt? Hebben passagiers ook nog réchten? Nou en of! Vraag dat maar aan ’schade-adviseur’ Hendrik Noorderhaven. Hij runt het eerste incassobureau van het onmondige vliegvolk."

Het hele verhaal leest u in De Telegraaf van zaterdag.