Wat U Zegt/De Kwestie
1218900040
De Kwestie

Premium

Het beste van De Telegraaf

De Kwestie: Verkiezingscampagnes

’In crisis geen tijd voor politieke prietpraat’

— Het voeren van een verkiezingscampagne in deze crisistijd draagt niet bij aan de geloofwaardigheid van de dames en heren politici, legt Gert-Jan Ludden uit.

Gert-Jan Ludden

Gert-Jan Ludden

De coronacrisis rechtvaardigt het tijdelijk stopzetten van verkiezingscampagnes en wel om twee belangrijke redenen. Ten eerste is het ongewenst dat politici en politieke partijen tijdens de grootste naoorlogse crisis tijd en energie verspillen aan geldverslindende campagnes. Campagnes waar weer vol op het orgel van loze verkiezingsretoriek wordt gespeeld. Met de overbekende valse noten van overdrijving, het elkaar vliegen afvangen en politieke ego-prietpraat. Met slechts één doel voor ogen: het eigen (partij)politieke belang.

Gert-Jan Ludden

Gert-Jan Ludden

De Kwestie: VerkiezingscampagnesLees meer over dit thema en vind alle verhalen in een overzichtMeer lezen hierover

HET BESTE VAN DE TELEGRAAF