Nieuws/Wat U Zegt
1313109
Wat U Zegt

’Draai om de oren’

Reclamebureaus verdienen een collectieve draai om de oren. Een gemiddeld reclameblok op tv staat bol van de ’jij en jou’-taal.

Er wordt kennelijk niet goed begrepen dat hiermee zo’n 20 procent van de oudere Nederlanders vaak behoorlijk geschoffeerd wordt. Vroeger werd je geleerd beleefd te zijn tegen ouderen. En van marketing hebben ze evenmin iets begrepen want het is juist die 20 procent die vaak wat meer te kiezen heeft.

Jan Canters, Burgh-Haamstede

Uw mening wordt op prijs gesteld. Mail naar reacties@wuz.nl

of laat het ons weten via twitter naar @WatUZegt.

-------------

Johan: Helemaal eens ,zelfs de consumenten bond gebruikt deze aanhef ,met hier is jou.. voorstel/aanbieding . Hierover een e-mail gestuurd echter geheel geen reactie ook de tweede keer niet !

----

Chris Cats: De hele reclamebranche mag zich wel achter de oren krabben en zeker de bedrijven die hier gebruik van maken. Op een enkele reclameboodschap na zijn er steeds meer humorloze spots te zien die wel als zodanig bedoeld zijn. Ook de essentie van de boodschap is vaak lachwekkend. Ik zou als klant hier geen cent aan spanderen. Dat taalgebruik is inderdaad schofferend maar ook bij ondertitelingen van oude, herhaalde en nog eens herhaalde, films, waar grove taal werd weggelaten is dat ook al aangepast naar de “moderne” tijd. Vloeken en geslachtdelen vliegen over het scherm. Overigens, en met mij vele anderen, slaan we de reclames steeds meer over door een interessante uitzending op te nemen en een half uurtje later te gaan belkijken, zijn we bij het einde gelijk klaar.

----------------------------