Nieuws/Wat U Zegt
1538364897
Wat U Zegt

’Belangrijker zaken dan AH-reclame’

Alle ophef over de commercial van supermarkt Albert Heijn gaat P.G. Wortel veel te ver. Is er dan echt niets anders om je over op te winden?

Het is echt ongelofelijk waar men in Nederland zich druk over maakt. Het reclamefilmpje van Albert Heijn bijvoorbeeld. In het filmpje over supermarktmanager Ilse, ’het nieuwe gezicht van Albert Heijn’, is te zien hoe ze naast haar baan ook voor het huishouden en de kinderen zorgt. Zo kookt ze op zondag uitgebreid voor het gezin en roept ze waar nodig haar man tot de orde. Haar echtgenoot ’kookt’ op maandag pizza’s.

Te veel stereotyperingen, vinden de critici. Nederlanders doe eens normaal en houd je bezig met echte problemen, en niet met dergelijke onzin.

Er zijn immers genoeg serieuze onderwerpen in dit land, die veel meer aandacht nodig hebben

Zoals de stikstofproblematiek (dit kan vele duizenden banen kosten) dan blijft er weinig over om naar Albert Heijn te gaan voor je dagelijkse boodschappen. Of om wat te denken van het lerarentekort, of het personeelstekort in de zorg waardoor er twee ziekenhuizen moeten inkrimpen of zelfs moeten sluiten. En wat te denken van de pensioenfondsen die de gepensioneerden moeten uitbetalen?

Daar blijft ook weinig van over om nog naar Albert Heijn te kunnen gaan. Nederlanders houd je bezig met bovenstaande problemen, niet met futiliteiten.

P.G.Wortel, Schagen