Nieuws/Wat U Zegt
17565502
Wat U Zegt

’Ouderen verdienmodel CBR’

De ouderen moeten blijkbaar gekeurd worden. Ook ik de ben de sigaar. Wat valt er te beoordelen, ouderen zijn behalve gedupeerden ook een verdienmodel voor deze organisatie, denkt Rob v.d. Broek.

Evenals bij de Belastingdienst is de poging om het CBR te automatiseren jammerlijk mislukt. Ouderen hebben soms al langer dan 50 jaar hun rijbewijs. Kunnen zij dan ineens niet meer rijden als zijn 75 jaar zijn geworden? Eén dag voor zij 75 jaar worden, is hun rijbewijs nog geldig en de volgende dag niet meer.

Na ontvangst van goedkeuring door de arts doet het CBR er alles aan om te vertragen. Telefonisch onbereikbaar, terugbellen doen ze ook niet. Vragen die je wil stellen staan niet op de site. Wat is er makkelijker voor het CBR om bij ontvangst van goedkeuring van de arts een stempel te zetten op het formulier, zodat de klant naar de gemeente kan gaan. Maar als de medewerkers van het CBR die dit moeten beoordelen zitten te slapen, dan snap ik dat het lang gaat duren.

Maar daar mogen wij ouderen niet de dupe van worden, want wij zijn klanten die dit notabene moeten betalen en deze doffe ellende over ons heen krijgen. Een minister die dit tolereert en op de handen blijft zitten, is even slecht als haar organisatie. Als ik zo bij mijn baas had gewerkt, was ik er allang uitgeknikkerd.

Rob v.d. Broek, Amstelveen