Nieuws/Wat U Zegt
759161044
Wat U Zegt

Lezersbrief

’Reclame moet van de buis’

Wanneer wordt tv-kijkend Nederland eindelijk eens definitief verlost van de reclameterreur die alleen maar toeneemt, vraagt Otto C. Tempelaars zich af. Voor vele kijkers wordt deze terreur een steeds grotere ergernis.

De voortdurende en ongewilde onderbrekingen van tv-programma’s met een overvloed aan infantiele en misselijkmakende reclames maken het onmogelijk om films of andere programma’s ongestoord te volgen. Acteurs en actrices werken hier, ongeacht de inhoud, graag aan mee, want het vult hun bankrekening rijkelijk. Het taalgebruik en de intonatie in de meeste reclames doet vermoeden dat alle tv-kijkers kinderen zijn. Dit doen reclamemakers bewust om kinderen enthousiast te maken en daarmee hun ouders een bepaald product te laten kopen. Alleen al hierom zou die infantiele reclameterreur voorgoed van de buis gehaald moeten worden.

Otto C. Tempelaars,

Heemstede