Nieuws/Wat U Zegt
866649
Wat U Zegt

Irritatie OV-chipkaart

Dagelijks reist Niels Aussems uit Waalwijk met het openbaar vervoer naar zijn werk, en in het weekend naar zijn vriendin. ,,Om te kunnen reizen moet er voldoende saldo op mijn OV-chipkaart staan.'' Maar de nieuwe werkwijze van ,,klakkeloos incasseren'' vindt hij ergerlijk.

,,Sinds vorig jaar is het automatisch opladen geïntroduceerd, waarbij het saldo onder de 5 euro automatisch met 10, 20 euro of meer wordt opgeladen. Voorheen moest je altijd je saldo bij een oplaadpunt of via de OV-chipkaart website bestellen en dan weer bij een oplaadpunt ophalen. Dacht ik eindelijk van die irritante werkwijze af te zijn. Gaat OV-chipkaart klakkeloos incasseren, terwijl het bij zakelijke gebruikers mogelijk is om aan het eind van de maand te betalen.''

Storneren

,,Ik kan de bank niet vragen om te storneren, anders wordt mijn OV-chipkaart geblokkeerd. Op deze werkwijze wordt het openbaarvervoer er niet beter op en word je bijna gedwongen je auto te pakken. De kaart zou juis eigenlijk het reizen met het openbaarvervoer makkelijker moeten maken.''