977691
Wat U Zegt

Maak klant weer blijer

Om uit de crisis te komen is een mentaliteitsverandering nodig, betoogt Thomas Lont uit Andijk. Hij wil de klant of koper met meer en betere service in een goed humeur brengen. Die gaat dan vanzelf meer uitgeven.

"De burger moet weer zin in het leven krijgen. Het is heel wat anders als een klant een nieuwe telefoon komt kopen en nauwelijks te woord wordt gestaan, door verveeld en ongeduldig personeel. Waardoor meteen al een slechte stemming en een slechte verstandhouding met de klant wordt gecreëerd.

Het kan ook anders. Ik melde onlangs mijn auto aan voor de jaarlijkse servicebeurt en was van mening dat mijn auto een grote beurt moest hebben. Ik maakte daarvoor digitaal een afspraak met mijn dealer om de datum vast te stellen.

Grote beurt

Deze grote servicebeurt kost 255 euro. Tot mijn verbazing ontving ik meteen een mail terug met de opmerking dat mijn auto geen grote beurt nodig heeft, maar dat een kleine beurt à 140 euro volstaat. Ik kon ervan op aan dat de garage de auto extra goed zou nakijken.

Kijk, dat is een andere benadering en het maakt een mens blij en gelukkig dat er, punt één, aandacht aan mijzelf en aan de auto wordt besteed en, punt twee, ben ik nog veel goedkoper uit. Dat is service.

Van blije mensen krijg je een blije samenleving en een betere economie. Dus moeten we investeren in een beter servicebeleid en een betere dienstverlening. Dan zal de economie sneller aantrekken en de crisis verleden tijd zijn."

Wat denkt u? Stijgt het consumentenvertrouwen als ondernemers meer servicegericht worden? Of is er een betere manier om uit de crisis te geraken? U kunt hieronder aan de discussie bijdragen.